Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2014

Sarawak @ Cat Museum

Assalamualaikum  Salam Ukhwah... 
ok, jom tengok apa yang ada kat sini ya...

katanya:
"This was a museum with a difference!  All about the history of cats from the past and today.  An interesting 1/2 hour or more.  Not a place to spend much time but interesting all the same... It's quirky with surprising artifacts and memorabilia.  Great to do with children.
Not a place to visit unless you are cat obsessed  or are travelling with children, little ones will enjoy it."
layanzzzzzz....

kat sini ya... Kuching North City Hall - Dewan Bangunan Bandaraya Kuching (DBKU)

kat depan pintu masuk... Aerish tak sabar... teruja dia nak masuk (",)
A fee of RM3 is charged for camera and RM5 for a video camera. Masuk adalah percuma. FREE ye korang

dah masuk, sila daftar dulu ye... untuk kenang-kenangan

so dah bayar haruslah bergambor kan? TQ Semah, tolong amekkan gambo i lioke this photo...
as expected, muzium nih memang penuh dengan kucing... sapa expect benda lain kalo... memang pelik le..…

Sarawak @ Sarawak Cultural Village Finale

Assalamualaikum  Salam Ukhwah... 
akhirnya... baru nak sambong stori... sori ye korang.. eB mc agak lama... ;p
layanzzzzz

Rumah Melayu... cantekkan... Aerish suka la tengok pelamin cantek macam nih (",)

tengok la tuh... asyik sungguh Aerish maain congkak... siap nak bawak balik...

Aerica pun x lepas peluang nak try... tapi main cara dia la kan...

eB tak masuk... sronok dok lepak bawah rumah... main buai... nyaman... sejok je... berangin...

gambor sebelom nak gerak ke Rumah Cina pulak... masing2 dah rasa macam nak patah kaki... he3... (read: walopn bulan pose, eB nampak chubby... ayarkkk)

sampai2 je ke Rumah Cina Aerish terus pekenan kat kueh nih... macam-macam dia tanya... mintak resepi kot... he3

since Rumah Cina tuh tengah renovate... Shah gi cuci mata tengok barang2 yang dorang jual je

taraaaaa... the pemes Sarawak Black Pepper

Aerish main lagi dok salin resepi... macam ye-ye je kan?

nih antara deko yang eB minat... klasik..

Aerish memang sangat sempoi kat sana kan? semua ben…